Analiza teste initiale

Testele initiale au fost notate cu 100 puncte, iar calificativele au fost acordate, dupa calificativele atestatului de competente digitale, astfel:
26-50 puncte MEDIU
51-74 puncte AVANSAT
>75 puncte EXPERIMENTAT
Clasa a X-a B
EXPERIMENTAT AVANSAT MEDIU  INCEPATOR
20 7 1 0

Clasa a X-a D
EXPERIMENTAT AVANSAT MEDIU INCEPATOR
0 26 0 0
Avand in vedere ca testul initial:
  •  a fost unic pe fiecare nivel de studiu ( X, XI, XII);
  •  diferenţa mediilor dintre clase a fost de maxim 10 puncte,
  •  media notelor pe fiecare clasa a fost intre 60-70 puncte,
  •  calificativul fiind in medie avansat,  
propunun ca în cursul anului scolar 2-, la disciplina „Tehnologia informatiei si a comunicatiilor” sa fie luate urmatoarele măsuri de remediere a deficienţelor:
1.      suplimentare:
  • se va lucra suplimentar cu elevii care au obtinut calificativul mediu  si incepator, dupa un program adaptat nevoilor lor. In acest sens s-a programat o ora de consultatii recuperare decalaje, in fiecare zi de marti, saptamana para, intre orele 14:15-15:00;
  • se va elabora un plan de recapitulare individual, ce vizeaza materia anterioara in functie de deficientele inregistrate;
  • se va elabora pachete de teste/aplicatii in functie de nivelul de studiu si nivelul individual al elevului vizand inregistrarea progresului acestora;
  • rezolvarea aplicatiilor practice individuale vor fi publicate periodic de catre elevi  pe platforma educationala www.thinkquest.com in contul personal spre a putea fi evaluate de profesor;
  • rezultatele testelor, precum si analiza evolutiei elevilor, vor fi comunicate individual acestora si parintilor. In acest sens familia va fi contactata si indrumata sa-i sprijine in demersul realizarii planului de recapitulare.
  1. pe parcusul semestrului la orele de curs:
  • vor fi sunt solicitati  mult mai mult pentru a da raspunsuri (oral si la tabla in scris) si vor fi apreciati verbal pentru cel mai mic progres inregistrat;
  •  vor fi  antrenati in lucrul pe perechi, ei facand echipa cu elevi care au calificativul avansat;
  • se vor diferentia temele pentru acasa, atat in ceea ce priveste cantitatea cat si continutul acestora


SUBIECTE test initial 2015 -2016 <<descarca>>
BAREM test initial 2015-2016 <<descarca>>


Model TEST DE EVALUARE

Clasa a X-a_______
Numele si prenumele elevului:___________________________________
Data sustinerii testului:__________________________________

        Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerintelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
              Timpul efectiv de lucru este de 45 minute.



PARTEA I                                                                                                     (15 puncte)
Încercuiti litera corespunzătoare răspunsului corect.
  1. (5p) Care dintre următoarele abrevieri NU reprezintă un protocol de transmisie într-o reţea de calculatoare:
    1. FTP
    2. HTTP
    3. SMTP
    4. DNS
    5. LAN
    6. TCP
    7. IP 
2.  (5p) O reţea personală (PAN – Personal Area Network) are o rază de acţiune de aproximativ:
a.       6 – 9 metri
b.      60 – 90 metri
c.       600 – 900 metri
3. (5p) Protocolul HTTP este independent de platformă, adică diferitele calculatoare care comunică prin HTTP pot utiliza diferite sisteme de operare și diferite aplicații hypertext.
  1. ADEVĂRAT
  1. FALS

PARTEA a II-a                                                                                                         (75 de puncte)
1. Descrieti o modalitate de oprire corectă a calculatorului. (5p)
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………..
2. Câţi centimetri are 1 inch? (5p)................................................................................
3. Scrieti un exemplu de adresă de postă electronică (e-mail) si precizati elementele din care
aceasta este compusă. (5p)
…………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………..
4. Căutati pe web o imagine a unui vulpe polara, apoi salvati una dintre imaginile rezultate în
urma căutării cu numele urs si extensie implicită în directorul (folderul) test. (10p)

5. Deschideti fisierul test_w din directorul (folderul) test.
a. Scrieti pe foaia de test dimensiunea fontului utilizat în titlul documentului. (5p)
b. Inserati după imaginea din document o casetă text (Text Box), cu chenar rosu, în care introduceti textul Test initial. (10p)
c. Formatati primul paragraf al documentului astfel încât spatierea dintre rândurile paragrafului să fie de tip «Exact» («Exactly»), stabilind pentru aceasta valoarea 15 pt. (5p)
d. După ultimul rând al tabelului inserati un rând nou si completati primele patru celule ale acestuia cu valorile T, E, S, respectiv T. (5p)
e. Salvati fisierul test_w (indiferent de etapa prelucrării) cu numele copie.html, în format Web Page, în directorul (folderul) test. (5p)

6. Deschideti directorul (folderul) test.
a. Localizati pe calculatorul la care sustineti proba fisierul executabil asociat aplicatiei Calculator si copiati-l în directorul (folderul) test. (5p)
b. Lansati comenzile pentru a vizualiza capacitatea discului C:, dimensiunea spatiului ocupat
(Used Space) si a spatiului liber (Free Space) al acestuia, apoi realizati o captură de ecran (Print Screen) salvând imaginea obtinută în format JPEG, sub numele HDD.jpg, în directorul (folderul) test. (10p)
c. Creati în directorul (folderul) test un subdirector cu numele dumneavoastra. (5p)