Crearea unei baze de date
Suport de curs <<descarca >>
Site-uri utile pentru examenul de competente digitale:
https://sites.google.com/site/accesscompetentedigitale/home/notiuni-generale/tabele-relatii
Microsoft Access este un program pentru crearea și administrarea unei baze de date relaționale, produs de Microsoft, care face parte din suita de programe Microsoft Office.
Intrebari:
Care sunt etapele de realizare a unei aplicatii Access?
Descrieti pasii corespunzatori proiectarii unei baze de date.
Activitatea de proiectare a unei aplicaţii de baze de date, în general,
cuprinde trei etape:
1.Analiza, în care se identifică problema, se identifică
elementele aplicaţiei şi gruparea lor pe categorii de obiecte, se stabilesc,
pentru fiecare obiect, principalele caracteristici care au relevanţă pentru
problema de rezolvat, se alege cheia primară etc. Se stabilesc modul de
introducere a datelor, prelucrările , prezentarea rezultatelor.
2.Proiectarea , în care se proiectează în principal
tabelele bazei de date şi corelaţiile dintre acestea. Pentru fiecare prelucrare
sau prezentare se va crea câte o interogare . Se proiectează machetele şi
rapoartele care permit introducerea datelor şi vizualizarea lor în ceea ce
priveşte conţinutul , forma şi funcţionarea ;
3.Realizarea
aplicaţiei , care cuprinde următoarele faze:
a) Crearea fişierului bazei de date
b) Crearea obiectelor şi testarea lor
c) Încărcarea bazei de date şi testarea apilcaţiei.
Pentru proiectarea bazei de date , respectaţi paşii de bază următori:
1. Stabilirea scopului bazei de
date
2. Stabilirea câmpurilor de care
avem nevoie în baza de date
3. Stabilirea de tabele necesare în baza de date
4. Stabilirea tabelului căruia îi aparţine fiecare
câmp
5. Identificarea câmpului sau câmpurilor cu valori unice în
fiecare înregistrare
6. Stabilirea relaţiilor dintre tabele
7. Îmbunătaţirea proiectului
8. Introducerea datelor şi crearea
altor obiecte ale bazei
Aplicatii
practice
Creaţi o bază
de date Access cu angajaţii unei firme de construcţii.
Baza de date
trebuie să conţină următoarele câmpuri:
• ID (Cheia principală)
• Numele
• Prenumele
• Data naşterii
• Domiciliul
• Funcţia
• Data angajării
• Salariul
• Concediu (rubrică de tip logic, Yes/No, care va conţine informaţia dacă
angajatul a efectuat sau nu concediul de odihnă în anul calendaristic curent).
Populati
tabelul cu minim 5 inregistrari.
Intrebari:
Care sunt etapele de realizare a unei aplicatii Access?
Descrieti pasii corespunzatori proiectarii unei baze de date.
Activitatea de proiectare a unei aplicaţii de baze de date, în general,
cuprinde trei etape:
1.Analiza, în care se identifică problema, se identifică
elementele aplicaţiei şi gruparea lor pe categorii de obiecte, se stabilesc,
pentru fiecare obiect, principalele caracteristici care au relevanţă pentru
problema de rezolvat, se alege cheia primară etc. Se stabilesc modul de
introducere a datelor, prelucrările , prezentarea rezultatelor.
2.Proiectarea , în care se proiectează în principal
tabelele bazei de date şi corelaţiile dintre acestea. Pentru fiecare prelucrare
sau prezentare se va crea câte o interogare . Se proiectează machetele şi
rapoartele care permit introducerea datelor şi vizualizarea lor în ceea ce
priveşte conţinutul , forma şi funcţionarea ;
3.Realizarea
aplicaţiei , care cuprinde următoarele faze:
a) Crearea fişierului bazei de date
b) Crearea obiectelor şi testarea lor
c) Încărcarea bazei de date şi testarea apilcaţiei.
Pentru proiectarea bazei de date , respectaţi paşii de bază următori:
1. Stabilirea scopului bazei de
date
2. Stabilirea câmpurilor de care
avem nevoie în baza de date
3. Stabilirea de tabele necesare în baza de date
4. Stabilirea tabelului căruia îi aparţine fiecare
câmp
5. Identificarea câmpului sau câmpurilor cu valori unice în
fiecare înregistrare
6. Stabilirea relaţiilor dintre tabele
7. Îmbunătaţirea proiectului
8. Introducerea datelor şi crearea
altor obiecte ale bazei
Aplicatii
practice
Creaţi o bază
de date Access cu angajaţii unei firme de construcţii.
Baza de date
trebuie să conţină următoarele câmpuri:
• ID (Cheia principală)
• Numele
• Prenumele
• Data naşterii
• Domiciliul
• Funcţia
• Data angajării
• Salariul
• Concediu (rubrică de tip logic, Yes/No, care va conţine informaţia dacă
angajatul a efectuat sau nu concediul de odihnă în anul calendaristic curent).
Populati
tabelul cu minim 5 inregistrari.
Adăugarea, setarea, modificarea sau eliminarea cheii primare
Este necesar ca fiecare tabel din baza de date să aibă un câmp sau un set de câmpuri care identifică în mod unic fiecare înregistrare stocată în tabel. Acesta se numește cheia primară.
- Ce este o cheie primară?
- Adăugarea unei chei primare AutoNumerotare
- Setarea cheii primare
- Eliminarea cheii primare
- Modificarea cheii primare
4. Tema pentru acasa - 1min
Exercițiu
Completati spațiile punctate:
Deschiderea unei baze de date se face cu ajutorul comenzii ...................................
Daca nu se gaseşte baza de date dorită se apeleaza la .............................................
Salvarea bazei de date se face cu ajutorul comenzii ..................................................
Închiderea bazei de date se face cu ...........................................................................